نقاشی جوجه ساده
نوشته شده توسط : پری

نقاشی کردن یک جوجه ساده، از آن دسته فعالیت‌های هنری است که برای افراد در هر سنی می‌تواند جذاب و آموزنده باشد. این نقاشی، علاوه بر تقویت خلاقیت، به تقویت مهارت‌های دستی، هماهنگی چشم و دست، و افزایش دقت و توجه نیز کمک می‌کند. در ادامه، به شرح مراحل و نکات مختلف در مورد نقاشی یک جوجه ساده خواهیم پرداخت.

ابتدا باید ابزارهای لازم برای نقاشی را آماده کنیم. معمولاً یک مداد ساده برای کشیدن طرح اولیه، پاک‌کن برای اصلاح اشتباهات، کاغذ سفید برای بوم نقاشی، و مدادهای رنگی یا آبرنگ برای رنگ‌آمیزی کافی هستند. انتخاب کاغذ مناسب نیز اهمیت دارد؛ کاغذی که خیلی نازک نباشد و بتواند رنگ‌ها را به خوبی جذب کند، گزینه مناسبی خواهد بود.

مرحله اول در نقاشی جوجه، کشیدن طرح اولیه است. برای این کار، می‌توانیم از اشکال ساده هندسی استفاده کنیم. مثلاً برای بدن جوجه، یک دایره یا بیضی کشیده می‌شود. سر جوجه می‌تواند یک دایره کوچکتر باشد که بالای بدن قرار می‌گیرد. سپس نوبت به کشیدن جزئیات دیگر می‌رسد؛ چشم‌های جوجه معمولاً دو دایره کوچک هستند که در وسط سر قرار می‌گیرند و نوک جوجه نیز می‌تواند یک مثلث کوچک باشد. پاهای جوجه معمولاً دو خط کوتاه هستند که از پایین بدن به سمت پایین کشیده می‌شوند.

پس از کشیدن طرح اولیه، نوبت به اصلاح و تکمیل جزئیات می‌رسد. در این مرحله، می‌توانیم خطوط اضافی را پاک کرده و جزئیاتی مثل بال‌ها و پرهای جوجه را اضافه کنیم. بال‌ها معمولاً دو قوس کوچک در دو طرف بدن هستند و پرها نیز با چند خط کوچک و منحنی به بدن اضافه می‌شوند.

 





:: بازدید از این مطلب : 35
|
امتیاز مطلب : 25
|
تعداد امتیازدهندگان : 5
|
مجموع امتیاز : 5
تاریخ انتشار : پنج شنبه 17 خرداد 1403 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: